2012. május 21., hétfő

ARANY KERT - GYERMEKVERSEK - IRTA : PÓSA LAJOS



Pósa Lajos : A gyermekekhez.

Kis fiúk és kis leányok,
Itt van a könyv, olvassátok!
Galambtollal nektek irtam,
A szivem is bele irtam.

A közepén, elül, végül
Tanuljátok meg könyv nélkül!
Van itt játék, mese, vigság,
Tarka mezben sok tanúság.

Vigyázok én mindig rátok,
Mikor nem is gondoljátok.
Szép csendesen kopogtatva
Betoppanok házatokba.

Én azután a középre
Leülök egy karosszékre.
Karikába, körbe álltok,
Meséimet hallgatjátok.

Apát, anyát megkérdezem,
A ki rosz lesz, nem kell nekem!
A ki jó lesz, nem hiába:
Benyulok a tarisznyába.

Ha tanultok, ha jók lesztek:
Még máskor is irok nektek.
De hogyha nem, fiúk, lányok
Akkor többet soh'se láttok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lap tetejére

lap tetejére